Iskolaérettségi vizsgálat és Iskolára felkészítő foglalkozás

Iskolaérettségi vizsgálatunk, gyógypedagógiai, pszichológiai és mozgás vizsgálatot jelent, ahol az iskolába lépéshez szükséges készségek, képességek érettségét mérjük fel, amelynek tudatában megkönnyebbülten dönthet az iskolakezdésről:

  • testi fejlettség
  • aktuális mozgásminták
    mozgás
  • összerendezettsége, nagy és finommozgások fejlettsége
  • feladattudat, feladattartás, munkatempó
  • általános tájékozottság
  • szabálytudat, monotónia tűrés, kudarctűrő képesség
  • alkalmazkodó készség, szociális és érzelmi érettség
  • testséma, dominanciák, szem-kéz koordináció
  • vizuális észlelés és emlékezet, térlátás, alak-háttér percepció
  • auditív differenciálás és emlékezet
  • reproduktív készség, soralkotási készség, szeriális gondolkodás
  • figyelem és koncentrációs képesség
  • gondolkodás: összefüggések átlátása, következtetések levonása, elemi logikai műveletvégzés, ítélet alkotás, problémamegoldás, számfogalom
    beszédállapot,
  • beszédkészség, szókincs

A gyermek teherbírásától függően 3 alkalommal 45-60 perces időintervallumban zajlik a vizsgálat. A komplex vizsgálat magában foglalja a vizsgálatokat követő összegző szülő konzultációt és az írásos véleményt. Az írásos vélemény óvodai kérvény beadásához felhasználható.
Iskolára felkészítő foglalkozásunkat, nagycsoportos óvodások számára ajánljuk. Kiscsoportos (max. 6 fő) vagy egyéni fejlesztő foglalkozás célja az óvodai és az iskolai élet közötti átmenet megkönnyítése a gyermek és a szülők számára. A 45 perces foglalkozásokon az iskolai tanuláshoz szükséges képességeket erősítjük:

  • a feladattudat, feladattartás
  • finommozgások,
  • ritmusérzék
  • testséma
  • logikus gondolkodás
  • szókincs
  • figyelem
  • emlékezet
  • téri tájékozódás
  • általános ismeretek
  • motiváció, kitartás
  • önfegyelem

A foglalkozás heti egyszeri gyakorisággal, alkalmanként 45 perc. 

Kurucz Katalin

GYÓGYPEDAGÓGUS

Gyógypedagógus vagyok, értelmileg akadályozottak és tanulásban akadályozottak pedagógiája,
valamint autizmus spektrum pedagógiája szakirányon szereztem diplomát.

Elérhetőségek:

Scroll to Top